علت خرابی یونیت درام در پرینترهای لیزری

علت خرابی یونیت درام در پرینترهای لیزری | طبق گزارش کاربران و مصرف کنندگان گرامی ، ما در نمایندگی رسمی اچ پی متوجه شدیم که بسیاری از کاربران با قطعاتی چون یونیت درام به مشکلات بسیاری بر می خورند. طبق بررسی های انجام شده توسط تیم کارشناسان اچ پی متوجه شدیم. که بیش از پنجاه درصد این خطا و علت خرابی یونیت ها مربوط به استفاده ی غیر استاندارد کاربران ، عدم سرویس و رسیدگی به دستگاه و یونیت درام می باشد. از این رو در این بخش تصمیم داریم تا با بررسی این قطعه ، توضیحات مفیدی در ارتباط با نحوه ی نگهداری ابن قطعات خدمت شما کاربران گرامی ارائه نماییم. با ما در جهت آشنایی با ارسال قطعات HP در ادامه همراه باشید.

 

علت خرابی یونیت درام

همانطور که می دانید واحد درام یک استوانه به شکل  لوله ی فلزی سبز رنگ می باشد. که درون کارتریج و یا  پرینتر های لیزری اچ پی قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که یکی از مهمترین قطعات درون پرینتر های لیزری همین قطعه ی درام می باشد. عملکرد آن بدین گونه است که ابتدا با بار الکتریکی موجود و کافی ذرات تونر را جذب نموده و سپس با توجه به دستورات کاربران آن را بروی رسانه یا کاغذ مورد نظر منتقل می نماید. علی رغم تمامی این خدمات درون پرینتر ، ما شاهد این قطعه ی مهم درون تمامی پرینتر های لیزری رنگی و لیزری سیاه و سفید می باشیم. در نظر داشته باشید که این قطعه درون پرینتر های جوهری اچ پی هیچگونه عملکردی ندارد.

 

 

 

تصویر مرتبط با علت خرابی یونیت درام در پرینترهای لیزری - HP unit

 

 

 

 

یونیت درام ها چگونه کار می کنند؟ واحد درام یکی از چند قطعه ی مهم درون کارتریج یا به صورت یونیت درون پرینتر می باشد. هنگامی که کاربران به پرینتر دستور چاپ می دهند کارتریج تونر کافی را برای ایجاد یک چاپ از کاست خود خارج می کند. سپس درام برای نقش بندی آن با توجه به نوع دستور کاربر تونر کافی را بروی صفحه ایجاد نموده و سپس تونر باقی مانده را در بخش بک تونر خود انتقال می دهد.

مخربترین عامل برای یونیت درام ها چیست؟ در نظر داشته باشید که درام ها به شدت به نور و اجسام تیز حساس می باشند. اگر درام به صورت مستقیم در مقابل نور شدید قرار بگیرد آسیب های زیادی می بیند. همچنین برخورد هر جسم تیز و برنده به این قطعه باعث خراشیدگی و یا خط افتادگی بروی این قطعه می شود که اثر آن روی چاپ ما به شدت مشخص می شود. پیشنهاد می شود تا از درام خود در مقابل این گونه خطرات محافظت کنید.

 

 

 

 

علت خرابی یونیت درام

 

نمایندگی اصلی کارتریج های HP

سوالات بسیاری در ارتباط با پرینتر های لیزری بدون درام برای کاربران به وجود می آید. در همین راستا باید اضافه کنیم ک بسیاری از دستگاه های اچ پی از درام به عنوان یک واحد جذب و انتقال تونر استفاده نمی کنند.! اما به جای آن ما شاهد قرارگیری ترنسفرکیت ها می باشیم. در نظر داشته باشید که ترنسفرکیت عموما در پرینتر های لیزری رنگی کاربرد دارد. همچنین برخی از پرینترهایی که دارای ترنسفر می باشند، درام را بروی کارتریج خود نصب می نمایند. در نظر داشته باشید که قطعه ی درام بوری کارتریج ، باید پس از چند بار شارژ ، برای بهبود در چاپ و ارائه ی چاپی بهتر تعویض گردد. لذا عدم تعویض این قطعه درون کارتریج ها ی تواند به کیفیت چاپ شما صدمه بزند.

 

 

 

 

نمایندگی اصلی کارتریج های HP

 

 

 

 

 

آیا درام درون یونیت ها هم با ید تعویض شود؟ سوال مهمی که در این بخش برای ما پیش می آید نحوه ی تعویض یونیت درام و اهمیت سرویس آن می باشد. از نظز ظاهری درام استفاده شده درون کارتریج ها و یا درام قرار گرفته شده درون یونیت ها با یکدیگر تفاوت آنچنانی ندارند. در برخی از مواقع ممکن است حجم و اندازی دارم های قرار گرفته شده درون دستگاه ها به صورت یونیت بزرگ تر باشد.

اما به هر حال این قطعه نیز در دسته قطعات مصرفی پرینتر های اچ پی قرار گرفته است. این به این معنی است که بهتر است. پس از هر بار شارژ و یا تعویض کارتریج ، یونیت درام نیز از دستگاه خارج شده و سرویس شود. همچنین خالی کردن بخش بک تونر این یونیت ها الزامی و مهم می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قطعات کارتریج با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی HP در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

Rate this post

مرکز ماشین های اداری و رایانه HP
در این مرکز خدمات شرکتی متمایز را تجربه کنید
-نصب نرم افزار حذف چیپ برای دستگاه های غیرقابل شارژ
-استفاده از پک اصلی تونر HP برای هر مدل بصورت مجزا
-بهره گیری از قطعات شرکتی با پارت نامبر اصلی در نمایندگی HP
-راه اندازی مجدد کلیه درام کیت های معیوب با قطعات اورجینال اچ پی

Inquiry for hp Cartridge

چنانچه از مدل کارتریج یا پرینتر خود مطلع نیستید در فرم زیر می توانید با سرچ از مدل پرینتر به کارتریج و برعکس برسید

Ask for Price
Get the price directly from the sales expert

جهت اطلاع از قیمت بروز کارتریج های HP با کارشناسان ما در ارتباط باشی