هد کارتریج های جوهرافشان اچ پی – نحوه تمیز کردن

هد کارتریج های جوهرافشان اچ پی – نحوه تمیز کردن ، اگر از پرینترهای جوهرافشان استفاده می کنید و در پروسه ی چاپ به برخوردید با ما همراه باشید ، در این پست قصد داریم به شما آموزش تمیز کردن ، کارتریج و هد کارتریج های جوهرافشان را به صورت دستی آموزش دهیم. این کار به شما کمک می کند تا در حین مشاهده ی ایرااد در کارتریج های جوهرافشان،  عملیات چاپ خود را از سر بگیرید. چرا کارتریج های رنگی یا سیاه دچار ایراد می شوند و عملیات چاپ را انجام نمی دهند؟

 

 

هد کارتریج

همانطور که می دانید کارتریج های جوهرافشان در دنیای چاپ از محبوبیت بالایی برخور دار می باشند. کارتریج ها جوهری اچ پی همواره با کیفیت بالایی که دارند ، توانسته اند خروجی مناسبی به کاربران خود ارائه دهند. اما کارتریج و هد پرینتر های جوهرافشان ، همانند هر قطعه ی مصرفی دیگر ، پس از مدتی نیاز به تعویض یا شارژ مجدد دارند. البته شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما، در نمایندگی اچ پی تماس حاصل فرمایید.

 

hp head
هد کارتریج

 

 

اگر کارتریج شما کار شما ، را در زمینه ی چاپ رنگی از دست داده یا به نوعی بسیار کثیف و کم رگ شده است ، می توانید با تمیز کردن، آن را مجددا احیا نمایید. برای شروع به این کار نیازمند چندین وسیله ی دم دستی می باشیم که بتوانیم ، هد و کارتریج پرینتر های جوهرافشان اچ پی را به صورت دستی تمیز کنیم.

 

چگونه هد پرینتر های HP تمیز میشوند؟

در ابتدای کار به یک پارچه  و مقداری آب تصفیه شده یا آب مقطر نیازمندیم. دستکش یک بار مصرف همراه با حوله ی کاغذی نیز از مواردی می باشند که برای این کار به آنها احتیاج داریم. دستکش یکبار مصرف به ما کمک می کند تا در انجام مراحل تمیز کاری ، با موارد کثیفی مانند جوهر یا … مواجه نشویم.

 

چگونه هد پرینتر های HP تمیز میشوند؟
هد کارتریج

 

در مرحله ی اول باید، دستمال حولیتان را درون یک ظرف کوچک قرار دهید. پس از این که دستمال را در ظرف قرار دادید ، با استفاده از آب گرم ، ظرف را تا بالای حوله آب کنید. ( مقدار آب نباید زیاد باشد)

 

تعمیر هد یا تعویض هد ؟

زمانی که دستمال را درون ، ظرف و آب قرار دادید ، به سراغ پرینتر جوهرافشان خود بروید و این دستگاه را با استفاده از دکمه ی پاور ، روشن نمایید. پس از اینکه دستگاه پردازش خود را تمام کرد،  درب ورودی کارتریج پرینتر اچ پی را باز کنید. پس از چند ثانیه کارتریج ها توسط ریلی که زیر آنها قرار دارد، به وسط پرینتر منتقل می شوند تا ما بتوانیم به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنیم.

 

تعمیر هد یا تعویض هد ؟
هد کارتریج

 

پس از اینکه به کارتریج ها دسترسی پیدا کردید  ، باید زبانه ی کارتریج ها را به بالا بکشید تا تک ، تک باز شوند. پس از این که تمامی آنها را از روی هد جدا کردید ، درب ورودی کارتریج را ببنید. پارچه ایی را که از قبل تهیه کرده بودید بیرون بیاورید و تمامی کارتریج ها را به صورت وارانه روی ، پارچه قرار دهید. توجه داشته باشید که حتما نازل های کارتریج به سمت بالا باشند. تعویض کارتریج های اچ پی 

 

علت خرابی هد کارتریج های اچ پی|هد کارتریج

 

کارتریج های جوهرافشان را بیش از 30 دقیقه خارج چاپگر بر روی پارچه ی خشک قرار دهید. در این هنگام مجددا به سراغ پرینتر جوهرافشان اچ پی بروید و درب ورودی کارتریج را دوباره باز کنید. در این مرحله برای تمیز کردن هد ، باید این قطعه را از درون پرینتر بیرون بیاوریم. زبانه ی مخصوص ، را بالا زده و با احتیاط هد را از دستگاه جدا کنید. برای تمیز کردن هد پرینتر در مرحله ی اول باید با استفاده از آب ، دستمال را مرطوب کنید. پس از اینکه دستمال شما آماده شد هد کارتریج های جوهرافشان را به آرامی بروی دستمال بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید تا جوهر های اضافی روی نازل های هد کارتریج پاک شود.

 

علت خرابی head کارتریج های اچ پی
هد کارتریج

حال به سراغ دستمالی بروید که در ابتدا آن را درون ظرف و آب گرم قرار داده بودید. در این مرحله باید هد پرینتر جوهرافشان اچ پی را به آرامی به مدت 10 دقیقه توی ظرف و روی دستمال قرار دهید. پس از اینکه هد به مدت 10 دقیقه توی آب ماند ، آن را در بیاورید و بروی یک دستمال خشک قرار دهید. توجه داشته باشید که نازل های هد  حتما به سمت بالا باشد. برای اینکه هد خشک شود حداقل به 15 دقیقه وقت لازم داریم. به هیچ عنوان از باد فشرده مانند ، اسپری های باد یا سشوار برای خشک کردن نازل هد استفاده نکنید. این کار موجب آسیب دیدگی جدی در بخش نازل های هد می شود.

 

کار پرینترهای جوهری HP چگونه است.؟

پرینتر های هد دار و بدون هد

در این مرحله کار ما تقریبا تمام شده و شما باید این قطعات را مجددا جای گذاری کنید، در مرحله ی اول چاپگر اچ پی خود را روشن کنید. سپس درب ورودی کارتریج دستگاه را باز کنید. هد و سپس تمامی کارتریج های خود را در جای مناسب خود ، قرار دهید. در ابتدا زمانی که هد را در بخش مخصوص خود قرار دادید ، زبانه ی مخصوص آن را به سمت پایین بیاورید تا این قطعه قفل شود. سپس کارتریج ها را روی هد جای گذاری کنید. در آخر درب پرینتر را ببندید. حال که دستگاه شما شروع به پردازش کرد شما می توانید از طریق منوی تنظیمات با استفاده از گزینه ی printhead نوع عملکرد هد پرینتر جوهرافشان اچ پی را مشاهده کنید.

 

پرینتر های هد دار و بدون هد
هد کارتریج

 

برای شروع ،  با استفاده از دکمه ی پاور ، پرینتر خود را روشن کنید. پس از این که پرینتر روشن شد و شروع به پردازش کرد. یک دسته کاغذ سفید را صاف و تراز کنید. درب سینی کاغذی پرینتر را باز کرده و کاغذ ها را درون سینی قرار دهید. شما می توانید با استفاده از هولدر مخصوص تنظیمات عرض و طول کاغذ را به صورت دستی انجام دهید.

 

چیپ و هد کارتریج های HP

 

توجه داشته باشید که کاغذ درون سینی کاغذی به هیچ عنوان خم نشود. پس از اینکه این مراحل را انجام دادید با استفاده از صفحه کنترل چاپگر خود. به قسمت تنظیمات setting بروید.  از طریق منوی تنظیمات به گزینه ی tools  برسید. گزینه های زیادی برای شما به نمایش در می آیند که شما باید بین آنها clean printhead را انتخاب کنید.

 

چیپ و هد HP
هد کارتریج

 

سستم با توجه به دستوری که از شما گرفته است، با توجه به نوع تکنولوژی دستگاه ، هد را تمیز می کند و پس از بارگذاری مجدد، کاغذی را جهت مشاهده ی وضعیت هد پرینتر جوهرافشان اچ پی به کاربر می دهد.  در صورت خطا این عملیات را مجدا انجام دهید. تنظیمات چاپ جوهرافشان های اچ پی. شما می توانید پس از انجام این کار عملیات چاپ خود را با کیفیت سابق از سر بگیرید. برای ارتباط با کارشناسان ، کافیست با ما تماس حاصل فرمایید. ما در کوتاه ترین زمان پاسخگوی، شما خواهید بود.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)

مرکز ماشین های اداری و رایانه HP
در این مرکز خدمات شرکتی متمایز را تجربه کنید
-نصب نرم افزار حذف چیپ برای دستگاه های غیرقابل شارژ
-استفاده از پک اصلی تونر HP برای هر مدل بصورت مجزا
-بهره گیری از قطعات شرکتی با پارت نامبر اصلی در نمایندگی HP
-راه اندازی مجدد کلیه درام کیت های معیوب با قطعات اورجینال اچ پی

Inquiry for hp Cartridge

چنانچه از مدل کارتریج یا پرینتر خود مطلع نیستید در فرم زیر می توانید با سرچ از مدل پرینتر به کارتریج و برعکس برسید

Ask for Price
Get the price directly from the sales expert

جهت اطلاع از قیمت بروز کارتریج های HP با کارشناسان ما در ارتباط باشی

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *