قطعاتی که در کارتریج های اچ پی بکاررفته و کارایی آنها

قطعاتی که در کارتریج های اچ پی بکاررفته و کارایی آنها | همانگونه که می دانید بحث قطعات و نحوه ی عملکرد کارتریج های اچ پی  همواره از مباحث داغ ماشین های اداری و رایانه ای به حساب می آید. در نظر داشته باشید که کارتریج های اچ پی  در دو نوع لیزری و جوهرافشان توسط کمپانی طراحی و به بازار عرضه شده اند. به طور کلی و طبق دستورالعملهای موجود عملکرد پرینتر ها با کارتریج لیزری مناسب برای چاپ های سریع ، چاپ متون ، کار های سازمانی ، اداری و … می باشند. به طور کلی کارتریج جوهری در پرینتر جوهرافشان استفاده شده و عملکرد بالایی در  چاپ عکس و تصویر و … دارند. از این رو بسیاری از افراد فعال در حوزه ی کار های گرافیکی و چاپ عکس از این دسته از دستگاه ها استفاده می نمایند. حال عمرکرد  قطعات کارتریج های اچ پی به ما  کمک می کنند تا بتوانیم در هر دسته ،  چاپ درست و منظمی داشته باشیم.  در این مقاله به بررسی سامانه تدارکات کارتریج های ایران اچ پی و معرفی قطعات موجود در کارتریج های لیزری HP   می پردازیم.

 

 

قطعاتی که در کارتریج های اچ پی بکاررفته

طبق روال و استاندارد های یک سازمان ، قطعات بکار رفته در  کارتریج های اچ پی لیزری و کارتریج های جوهری نیز هر یک وظایف خاصی را به صورت منظم برعهده دارند. در صورتی خرابی هریک از این قطعات، روند چاپ با مشکل مواجه می شود. لذا باید در نظر داشته باشید که با یک استفاده ی صحیح و استاندارد هیچگونه آسیبی را به کارتریج های خود نرسانید. 

تونر : تونر همان ماده مصرفی کارتریج لیزری بوده و حالت جامد دارد و وظیفه اصلی آن، ایجاد رنگ در برگه است. در پرینترهای مشکی از تونرهای مشکی یا سیاه سفید استفاده می شود و در پرینترهای رنگی از تونر رنگی استفاده می شود. استفاده از تونر با کیفیت بالاتر، چاپ با کیفیت بهتری را ارائه می دهد. درصورت خرابی یا معیوب بودن آن، می توانید به نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید.

قطعه ای به نام درام : این قطعه بعنوان مهمترین قطعه ی موثر در کیفیت چاپ شناخته می شود. قطعه ای استوانه ای شکل بوده و بر روی مخزن ضایعات کارتریج جای می گیرد. دارای خاصیت مغناطیسی بوده و با تابش لیزر باردار می شود. باردار بودن آن سبب جذب تونر شده و پس از چرخش، تونر اضافه آن توسط قطعه ای به نام بلید پاک می شود. درام از جنس آلومینیوم است. سطح خارجی آن از عناصری تشکیل شده که دارای حساسیت به تابش لیزر یا نور است. درام قطعه ای بسیار حساس به ضربه است. درصورت اصابت ضربه ای کوچک، صدمه دیده و مجددا قابل استفاده نخواهد بود.

 

قطعاتی که در کارتریج های اچ پی بکاررفته

 

 

انواع قطعات کارتریج های اچ پی

مگنت : مگنت ها نیز استوانه ای شکل بوده و همانند نامشان خاصیت مغناطیسی دارد. روی مخزن ضایعات قرار گرفته و با خاصیت مغناطیسی خود، سبب جذب تونر به خود می شود. در حین پرینت گرفتن، تونر به مگنت چسبیده و به مکان هایی از درام انتقال می یابد. که حاوی نوشته است. مگنت معمولا عمر بالاتری نسبت به درام دارد و نسبت به درام، ارزان قیمت تر است. در نظر داشته باشید. که شما می توانید در راستای تعویض کارتریج های HP خود ، وارد لینک قرار گرفته شده شوید.

بلید :  وظیفه این قطعه از کارتریج های اچ پی که در زیر درام و بر روی مخزن ضایعات قرار دارد، پاک کردن تونر باقیمانده ی روی درام است. به دلیل اینکه در حین پاک کردن تونر از روز درام، صدمه ای به درام وارد نشود، بلید لبه ای ژله ای دارد. از بین رفتن خاصیت بلید، سبب عدم توانایی آن در تمیز کردن تونر باقیمانده از روی درام می شود. در هنگام شارژ کارتریج نباید این قطعه را کاملا تمیز کرد زیرا در حین تماس با درام، خراب می شود.

 

 

انواع قطعات کارتریج های اچ پی

عملکرد چیپست در کارتریج های HP | قطعاتی که در کارتریج های اچ پی بکاررفته

به طور کلی چیپست ها تراشه های کوچکی هستند که بروی کارتریج های اچ پی قرار میگیرند. حساسیت ، اهمیت ، و دقیق بودن این قطعه از سری مشخصات و خصوصیات های آن می باشد. به طور کلی بخشی از وظایف این تراشه به این صورت می باشد. که ، تعداد برگ های پرینت گرفته شده و تعداد برگ های باقیمانده را در خود ثبت می کند. با پایان یافتن میزان چاپ در این تراشه، پرینتر نمی تواند. به پرینت خود ادامه دهد و ارورهای مشاهده می شود.

 

 

عملکرد چیپست در کارتریج های HP

 

 

فوم رولر : قطعه ای باریک و استوانه ای شکل و نرم و اسفنجی بوده و در زیر درام قرار دارد. وظیفه ی آن، شارژ ابتدایی درام است. نسبت به فشار و ضربه آسیب پذیر است. در نهایت سالم بودن تمامی این قطعات کارتریج های اچ پی در کنار یکدیگر، سبب ارائه یک چاپ بی نقص و کامل می شود. درصورت خرابی برخی از این قطعات، باید قطعه را تعویض نمایید. اما خرابی برخی از قطعات دیگر، قابل تعمیر است. تشخیص این موضوع، بر عهده متخصصین باتجربه در نمایندگی اچ پی است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در تماس باشید | قطعاتی که در کارتریج های اچ پی بکاررفته

5/5 - (2 امتیاز)

مرکز ماشین های اداری و رایانه HP
در این مرکز خدمات شرکتی متمایز را تجربه کنید
-نصب نرم افزار حذف چیپ برای دستگاه های غیرقابل شارژ
-استفاده از پک اصلی تونر HP برای هر مدل بصورت مجزا
-بهره گیری از قطعات شرکتی با پارت نامبر اصلی در نمایندگی HP
-راه اندازی مجدد کلیه درام کیت های معیوب با قطعات اورجینال اچ پی

Inquiry for hp Cartridge

چنانچه از مدل کارتریج یا پرینتر خود مطلع نیستید در فرم زیر می توانید با سرچ از مدل پرینتر به کارتریج و برعکس برسید

Ask for Price
Get the price directly from the sales expert

جهت اطلاع از قیمت بروز کارتریج های HP با کارشناسان ما در ارتباط باشی

10 پاسخ

  1. سلام
    ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد شارژ کارتریج های جوهرافشان HP هم اطلاع رسانی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *