درباره کارتریج های لیزری و جوهرافشان اچ پی

درباره کارتریج های لیزری و جوهرافشان اچ پی | همانطور که می دانید ، کارتریج به عنوان اصلی ترین قطعه ی مصرفی درون پرینتر های لیزری و جوهرافشان به حساب می آید. ساختار و طراحی هر یک از پرینتر های اچ پی چه در دسته ی لیزری و چه در دسته ی جوهری با یکدیگر متفاوت می باشد. از این رو کارتریج های استفاده شده درون پرینتر های اچ پی ممکن است بنا به مدل دستگاه متفاوت باشند.

یکی از مهمترین نکات در زمینه ی ماشین های اداری اچ پی ، استفاده از کارتریج های سازگار و با کیفیت می باشد. لذا همین موضوع باعث شده تا نقطه نظرات متفاوتی بین کاربران ایجاد شود. که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت. در نظر داشته باشید که در ادامه این مقاله، به بررسی دقیق تری نسبت به این دو نسل قطعات مصرفی خواهیم داشت.  برای اطلاع از شعب منتخب اچ پی در ایران جهت ارائه محصولات اورجینال اچ پی به  نمایندگی مرکزی محصولات اچ پی مراجعه کنید

کارتریج های لیزری و جوهرافشان

اصلی ترین وظیفه ی کارتریج در پرینتر های جوهرافشان و پرینتر های لیزری ، تامین رنگ و درخواست چاپ کاربران می باشد. حال بسیاری از پرینتر ها این کار را با تونر و یا جوهر انجام می دهند. در واقع، این قطعه ماده ای درون کاست این کارتریج های قرار گرفته است. لذا سازگاری کارتریج ها با پرینتر های اچ پی موجب بوجود آمدن تکنولوژی های چاپی ما شده است. از این رو پیشنهاد می شود تا در صورت نیاز به هیچ عنوان از کارتریج های غیر مرتبط و ناسازگار استفاده نکنید. لذا اینگونه کارتریج ها تنها موجب خرابی دستگاه های شما شده و همین امر باعث می شود. تا شما کاربران گرامی مستلزم صرف هزینه ای بسیاری در زمینه ی تعمیرات ماشین های اداری خود شوید.

کارتریج های لیزری و کارتریج های جوهری همواره دو خط موازی از یکدیگر می باشند. هدف هر دو در چاپ به یک موضوع منتهی می شود. اما نحوه ی چاپ و رسیدن به هدف در هر دوی این دسته کارتریج ها متفاوت می باشد. در نظر داشته باشید که شما می توانید در راستای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مشخصات فنی این کارتریج ها و توانایی چاپ آنها ، با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش اچ پی همراه شوید.

 

 

 

 

کارتریج های لیزری و جوهرافشان

 

 

 

 

تفاوت کارتریج لیزری و جوهرافشان

مهمترین تفاوت کارتریج های لیزری و جوهرافشان، تفاوت در مواد مصرفی آنها است. سایر تفاوت ها عبارتند از:

  • کارتریج های لیزری دارای قیمت بیشتری نسبت به کارتریج های جوهرافشان هستند. اما بازده و تعداد صفحات بیشتری را برای ما چاپ می کنند.
  • کارتریج های جوهری دارای کیفیت بالاتری نسبت به کارتریج های لیزری هستند. ( در چاپ تصاویر، جوهر توانایی به شکل کشیدن جزئیات را بیشتر دارد)
  • از کارتریج جوهرافشان در کارهای حرفه ای تری مانند عکاسی و چاپ عکس استفاده می شود. زیرا کیفیت عکس با استفاده از کارتریج جوهرافشان بیشتر از کارتریج لیزری است. بوده اما از نظر سرعت این کارتریج لیزری می باشد که
  • کارتریج لیزری دارای ظرفیت بالاتری نسبت به کارتریج جوهرافشان است. همچنین تعداد صفحات بیشتری را چاپ می کند.
  • سرعت چاپ کارتریج جوهرافشان نسبت به کارتریج لیزری کمتر است.

 

 

 

 

تصویر مرتبط با درباره کارتریج های لیزری و جوهرافشان اچ پی - box with tools on white about uss

 

 

 

 

کارتریج لیزری

کارتریج لیزری در پرینترهای لیزری استفاده می شود و نوع پودر با ذرات بسیار ریز و فشرده در آن کاربرد دارد. پودر مورد استفاده در کارتریج لیزری، ماده ای جامد و دارای خاصیت آهنربایی و مغناطیسی است.در گذشته از پودرهایی متشکل از کربن و اکسید در این کارتریج استفاده می شد. اما امروزه برای افزایش کیفیت چاپ، نوعی پلیمر بکار برده می شود. این پودر بر روی کاغذ به شکل جوهر دیده می شود.

دلیل این امر این است که برای چسبیدن این ذرات پودری بر روی کاغذ، از قطعه ای به نام دراو الکترواستاتیکی استفاده می شود. این قطعه با ذوب کردن این پودر بر روی کاغذ، به کمک غلطک های حرارتی چاپ را بر روی کاغذ انجام می دهد.کارتریج لیزری از لحاظ ماندگاری دارای مقاومت بیشتری نسبت به کارتریج جوهرافشان است. اما نکته ای که باید دان دقت کرد، این است که افزایش رطوبت و دما سبب از بین رفتن کارتریج لیزری می شود.

 

 

کارتریج های لیزری و جوهرافشان: کارتریج جوهرافشان

کارتریج های جوهرافشان در دو نوع لیزری و جوهرافشان هستند. ماده ی مورد استفاده در کارتریج جوهرافشان، دارای جنس مایع است. این مایع دارای رنگ یا رنگدانه ها است. این کارتریج ساختار و کارکرد ساده تری دارد. در کارتریج های جوهرافشان، عملیات چاپ به کمک جوهر و هد انجام می شود. در این پرینتر، با ریختن قطرات ریز جوهر به وسیله نازل های کوچک چاپ انجام می شود. این قطرات در هنگام چاپ بر روی کاغذ ریخته می شوند و چاپ انجام می شود. درواقع کار ریختن یا پاشیدن قطرات بر روی کاغذ، بر عهده هد است. هد بعنوان مرکز پرینتر، قطرات جوهر را اسپری می کند. هد این کار را با استفاده از یک سری نازل انجام می دهد. این قطرات ریز، نقاط کوچکی بوده که در حالت عادی قابل مشاهده نیستند.

 

 

 

کارتریج های لیزری و جوهرافشان: کارتریج جوهرافشان

 

 

 

 

 

نمایندگی کارتریج های اچ پی

امروزه، کارتریج های لیزری و جوهرافشان اچ پی بسیاری در بازار به فروش می رسد. بسیاری از این کارتریج ها، اورجینال نبوده و بعنوان کارتریج طرح شناخته می شوند. کارتریج طرح، کارایی و عملکرد کارتریج اورجینال را ندارد. بهتر است برای پرینتر خود از کارتریج اورجینال استفاده کنید و با این کار، عمر دستگاه خود را افزایش دهید. برای اطمینان از اورجینال بودن قطعات دستگاه خود، توصیه می شود از نمایندگی اچ پی، برای خرید یا تعویض قطعات و تجهیزات اچ پی خود اقدام نمایید.

 

1/5 - (1 امتیاز)

مرکز ماشین های اداری و رایانه HP
در این مرکز خدمات شرکتی متمایز را تجربه کنید
-نصب نرم افزار حذف چیپ برای دستگاه های غیرقابل شارژ
-استفاده از پک اصلی تونر HP برای هر مدل بصورت مجزا
-بهره گیری از قطعات شرکتی با پارت نامبر اصلی در نمایندگی HP
-راه اندازی مجدد کلیه درام کیت های معیوب با قطعات اورجینال اچ پی

Inquiry for hp Cartridge

چنانچه از مدل کارتریج یا پرینتر خود مطلع نیستید در فرم زیر می توانید با سرچ از مدل پرینتر به کارتریج و برعکس برسید

Ask for Price
Get the price directly from the sales expert

جهت اطلاع از قیمت بروز کارتریج های HP با کارشناسان ما در ارتباط باشی

7 پاسخ

  1. سلام
    ممنون از نمایندگی کارتریج های اچ پی
    کارتریج هایی که سفارش دادم رسید اما کمی با تاخیر
    تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *